Rejestracja
Tutaj jesteś: Strona głównaTreningRodzaje treningów

Trening TRX – sposób na wzmocnienie mięśni i wyrzeźbienie sylwetki

Trening i ćwiczenia TRX. Dowiedz się, jak wybrać dobre taśmy i jakie są przeciwwskazania do fitnessu TRX

Data publikacji: 18 września 2016, 02:18
Trening TRX to bardzo specyficzna odmiana ćwiczeń kalistenicznych, czyli takich, w których wykorzystujemy masę własnego ciała jako główne bądź jedyne obciążenie. W przeciwieństwie do klasycznej kalisteniki, trening TRX wymaga użycia specjalnych, regulowanych pasów, dzięki którym możemy wykonywać mniej lub bardziej skomplikowane ćwiczenia całego ciała. Aby rozpocząć przygodę z tym rodzajem treningu, musimy więc nieco zainwestować we własny sprzęt lub zapisać się do dysponującej nim siłowni. W każdym przypadku będziemy pozytywnie zaskoczeni tym, z jaką łatwością uzyskujemy pożądane rezultaty.
TRX trening - rodzinazdrowia.pl

Ćwiczenia na TRX – jak osiągnąć maksymalną wydajność?

Chcąc rozpocząć ćwiczenia TRX, musimy posiadać przede wszystkim wolny kawałek przestrzeni. Wystarczy nam przydomowy ogródek, pokój czy garaż, w którym zamontujemy wspomniane już pasy treningowe. Pamiętajmy, by zaczynać od najprostszych ćwiczeń TRX, takich jak chociażby podciąganie w pozycji półleżącej. Dopiero z czasem, gdy wzmocnimy mięśnie rąk, możemy pokusić się o wykonywanie trudniejszych ewolucji angażujących całe ciało. Większość ćwiczeń TRX angażuje wszystkie partie mięśni, stąd konieczność posiadania silnych ramion, które przyjmują na siebie największe obciążenie. W innym przypadku możemy nabawić się poważnej kontuzji.

Taśmy TRX – jak wybrać?

Kupując taśmy TRX do treningu prowadzonego w warunkach domowych, powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na jakość ich wykonania. Głównym wyznacznikiem jest w tym wypadku oczywiście cena – na dobrej jakości taśmy TRX wydamy od 200 do 300 złotych. Nie ma jednak tego złego – zakup taśm to jednorazowy wydatek, a późniejsze treningi nie przynoszą żadnych dodatkowych kosztów. Jeśli z początku nie mamy przekonania co do tego, czy trening kalisteniczny jest dla nas odpowiedni, możemy zakupić taśmy o zastosowaniu amatorskim, by w późniejszym czasie wymienić je na lepsze – profesjonalne. Dzięki temu zabiegowi unikniemy wydania sporej ilości pieniędzy na coś, co nie zdaje w naszym przypadku egzaminu.

Fitness TRX – przeciwwskazania do ćwiczeń

System treningowy TRX nie należy do lekkich. Nawet jeśli skupimy się na wykonywaniu ćwiczeń względnie łatwych, nasze ciało będzie narażone na duże przeciążenia. Szczególnie podatne na kontuzję podczas treningu fitness TRX są osoby cierpiące na problemy ze stawami oraz kręgosłupem – większość ćwiczeń angażuje i obciąża nasze plecy, a dosłownie każde wymaga posiadania mocnych i w pełni sprawnych stawów. Jeżeli więc cierpimy na dolegliwości związane z tymi częściami ciała, powinniśmy przed rozpoczęciem treningu skontaktować się z lekarzem. Dobrym rozwiązaniem będzie również przeprowadzenie kilku pierwszych treningów na siłowni, pod okiem doświadczonego instruktora. Nasze zdrowie jest przecież w tym wszystkim najważniejsze.

Paweł Karwowski

Jeśli chcesz w łatwy sposób dotrzeć do artykułów o podobnej tematyce zaznacz interesujące Cię tagi na poniższej liście.
Ogólna:
Powrót
Wczytywanie odpowiedzi i komentarzy.