Rejestracja
Tutaj jesteś: Strona głównaTreningRodzaje treningów

Trening Tabata – ile minut potrzebujesz, żeby zyskać formę?

Intensywne 4 minuty

Data publikacji: 7 czerwca 2016, 08:29
Czy istnieje jakiś sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów, jeśli nie mamy na ćwiczenia zbyt wiele czasu? To pytanie z pewnością zadaje sobie wiele osób. Odpowiedzią na nie może być trening Tabata – czyli ekspresowe ćwiczenia, które wykonać można we własnym domu!

Na czym polega trening Tabata?

Zasada przeprowadzenia treningu jest bardzo prosta. Przez 20 sekund dajemy z siebie maksimum możliwości, by wykonać jak najwięcej powtórzeń danego ćwiczenia, następnie przez 10 sekund odpoczywamy. Takie czterominutowe interwały powtarzamy zwykle 6-8 razy. Ćwiczenia można dowolnie modyfikować – zmieniać tak, by każdego dnia trenować inną partię mięśni.

Szybkie efekty

Już po kilku dniach treningu powinny być widoczne pierwsze efekty. Intensywność ćwiczeń sprawia, że nasz metabolizm przyspiesza, przez co ciało szybciej spala tłuszcz, nawet przez kilka godzin po treningu. Z ćwiczeń, które najlepiej się sprawdzają, wymienić należy pompki, przysiady czy brzuszki – angażują wiele partii mięśni naraz. Należy również pamiętać, że pomimo 4-minutowego czasu ćwiczeń, warto znaleźć choć chwilę na krótką rozgrzewkę i rozciąganie przed treningiem.

Paweł Karwowski

Jeśli chcesz w łatwy sposób dotrzeć do artykułów o podobnej tematyce zaznacz interesujące Cię tagi na poniższej liście.
Powrót
Wczytywanie odpowiedzi i komentarzy.